Novinky
Zde najdete popis novinek v programu ABF3.

RFID

Umíme komunikovat s RFID bránou a načítat data do skladových dokladů

 

Zaokrouhlování dokladů a výpočet DPH ze zaokrouhlení

Zaokrouhlování dokladů lze změnit dle vlastní volby - můžete nastavit, na kolik desetinných míst se budou doklady zaokrouhlovat a zda se bude ze zaokrouhlení počítat DPH.

Nastavuje se na každém počítači ve Správci systému - menu Soubor, položka Nastavení ABF3 - sekce Vypocet

- zaokrouhlení celkové částky dokladu - nastavuje se položka "typ_zaokrouhleni0 (matematicky na celé Kč), 1 (na desetníky), 2 (na haléře).

Pozor, u vydaných faktur se nastavuje zaokrouhlení částky k úhradě v přímo v modulu Faktury vydané, v tabulce "Typ faktur" tj. samostatně pro každou číselnou řadu faktur. Např. Tuzemské faktury máte na celé Kč a Zahraniční faktury (v EUR) na centy.

- výpočet DPH ze zaokrouhlení na vydané faktuře - nastavuje se položka "zaokr_s_dph" A (Ano, DPH se vypočítá) nebo N (Ne, DPH 0%).  Pozor, změna tohoto nastavení má vliv i na výpočet DPH na dříve vystavených fakturách při jejich opětovném tisku, resp. tisku přehledů a součtů.

- výpočet DPH ze zaokrouhlení na účtence v počítačové pokladně - nastavuje se položka "zaokr_s_dph_kasa" A (Ano, DPH se vypočítá) nebo N (Ne, DPH 0%). Od 1.10.2019 se dle §37 b) při platbě v hotovosti nezahrnuje zaokrouhlení do základu daně, tj. nastavte na "N".  Toto nastavení je k dispozici od verze 12.5.441.

Všechna tato nastavení byste měli mít zadané stejným způsobem na všech počítačích.

 

QR platba faktury

Chcete, aby vám zákaníci platili faktury dřív? Zkuste tisknout na fakturách QR kód s údaji pro její snadnou a pohodlnou úhradu.

 

GDPR - ochrana osobních údajů

Upravili jsme program tak, aby vám co nejvíce pomohl splnit požadavky nařízení na ochranu osobních údajů - GDPR.

Bližší informace v samostatné záložce.

 

Načítání dat z ARESu.

Novinka, která vám ulehčí práci při zadávání firemních údajů a umožní kdykoli zkontrolovat jejich aktuálnost. Jde o komunikaci s webovou službou ARESu a podle IĆO se vrací dostupné údaje z různých rejstříků - firemní, plátci DPH, ale i např. insolvence a úpadek.

 

Novinky v programu ABF3

27.4.2020, verze 12.5.449

 Ceník

- automatická změna sazby DPH u stravovací služby tady/s sebou. Nastavuje se v konkrétní ceníkové položce

- číslo skupiny s1 v ceníku, do které mohou zadávat nové položky lidé, kteří standardně nemají právo zadávat do ceníku zboží. V dlaždicích se pak mohou tyto položky objevit při otevření programu.

Skladové doklady

 - při inventuře ručne se může uložit do ceníkové položky text "stav OK datum" u položek, kde stav souhlasí, případně prázné, když nesouhlasí.

20.2.2020, verze 12.5.444

Nastavení pro tablet

- pokud používáte ABF3 na tabletu, je nové nastavení systému pro použití na mobilních tabletech - především větší ikony v menu a dále nastavení písem a výšky řádků pro ovládání prsty. Dále zobrazení klávesnice na obrazovce. Vhodné pro tablety bez fyzické klávesnice. Automaticky s otevírá klávesnice pro nejpoužívanější operace. Položka "mobilni" a "pouzit_num_klavesnici"

Adresář

- v okně kontroly nezaplacených faktur může být vidět možnost vytvořit upomínku na nezaplacené faktury nebo skrýt zatržítko o riziku nezaplacení při výběru firmy z adresáře. Nastavuje se "skryt_riziko_nezaplacene" a "skryt_upominka_nezaplacene"

- má se program ptát na výběr fakturační adresy do hlavičky dokladu při výběru dodací adresy? "upozornit_prijemce"

Ceník
-  název připojovaného souboru k ceníkové položce přejmenovat jménem ceníkové položky (A) nebo nechat původní název souboru (N). Nastavuje se položka "nazev_souboru_dle_skupin"

-  při kliknutí na ceníkovou položku se může vždy zobrazit i náhled obrázku, název obrázků k ceníkové položce se může přejmenovat jménem ceníkové položky. Nastavuje se "obrazek_nahled" a "obrazek_podminka"

- samostatná složka pro dokumenty k ceníkové položce "firemni_dokumenty_cenik" a pro tyto dokumenty k ceníkové položce se má tvořit na disku stromová struktura složek jako v skupiny v ceníku nebo vše dávat do složky firemni_dokumenty_cenik

Nabídky
- lze určit celkovou cenu nabídky bez DPH dělenou kursem, od které se už nemá přidávat automaticky doprava do nabídky. Nastavuje se dle číselných řad "cena_doprava_zdarma_81"

1.2.2020, verze 12.5.443

Ceník
- při přidávání položky do dokladu (nabídka, faktura, skladový doklad) dávat akční cena maloochodní platná v daném období, pokud je menší, než cena d1 - d9 po slevě, na kterou má zákazník nárok. Nastavuje se položka "povolit_akcni_cenu_velkoobchod"

Faktury vydané

- na standardní faktuře se nemusí tisknout šedý pruh uprostřed

- lze vypnout tisk součtu ceny bez DPH na faktuře vpravo "tisknout_celkem_bez_dph"

Nabídky
- lze určit celkovou cenu nabídky bez DPH dělenou kursem, od které se už nemá přidávat automaticky doprava do nabídky. Nastavuje se dle číselných řad "cena_doprava_zdarma_81"

1.10.2019 zaokrouhlování dokladů a výpočet DPH ze zaokrouhlení

Zaokrouhlování dokladů lze změnit dle vlastní volby - můžete nastavit, na kolik desetinných míst se budou doklady zaokrouhlovat a zda se bude ze zaokrouhlení počítat DPH.

Nastavuje se na každém počítači ve Správci systému - menu Soubor, položka Nastavení ABF3 - sekce Vypocet

- pro zaokrouhlení celkové částky dokladu se nastavuje položka "typ_zaokrouhleni0 (matematicky na celé Kč), 1 (na desetníky), 2 (na haléře).

Pozor, u vydaných faktur se nastavuje zaokrouhlení částky k úhradě přímo v modulu Faktury vydané, v tabulce "Typ faktur" tj. samostatně pro každou číselnou řadu faktur. Např. Tuzemské faktury máte na celé Kč a Zahraniční faktury (v EUR) na centy.

- výpočet DPH ze zaokrouhlení na vydané faktuře - nastavuje se položka "zaokr_s_dph" A (Ano, DPH se vypočítá) nebo N (Ne, DPH 0%).  Pozor, změna tohoto nastavení má vliv i na výpočet DPH na dříve vystavených fakturách při jejich opětovném tisku, resp. tisku přehledů a součtů.

- výpočet DPH ze zaokrouhlení na účtence v počítačové pokladně - nastavuje se položka "zaokr_s_dph_kasa" A (Ano, DPH se vypočítá) nebo N (Ne, DPH 0%). Od 1.10.2019 se dle §37 b) při platbě v hotovosti nezahrnuje zaokrouhlení do základu daně, tj. nastavte na "N". Toto nastavení je k dispozici od verze 12.5.441.

Všechna tato nastavení byste měli mít zadané stejným způsobem na všech počítačích.

6.12.2019, verze 12.5.442

Adresář
- v okně kontroly nezaplacených faktur může být možnost vytvořit upomínku a může být vidět zatržítko riziko nezaplacení faktury. Nastavuje se položka "skryt_upominku_nezaplacene" a položka "sktyt_riziko_nezalacene"

- je možné vypnout upozornění na výměnu dodací a fakturační adresy v dokladu - "upozornit_prijemce".

Ceník
- při vyhledávání můžete nastavit svou preferenci - "podminka_artikl", "podminka_barcode", "podminka_nazev",

- náhled obrázku se může vždy ukazovat - "obrazek_nahled" a "obrazek_nahled_vzdy"

- název připojovaného souboru se může přejmenovat názvem ceníkové položky - "nazev_souboru_dle_skupin"

- název obrázku se může přejmenovat názvem ceníkové položky - "prejmenovat_obrazek"

Faktury vydané
- na faktuře se může tiskout celková poskytnutá sleva - "tisk_poskytnuta_sleva"

- na faktuře se nemusí tisknout šedý pruh uprostřed - "tisknout_sedy_pruh"

- na faktuře se nemusí dole pod položkami tisknout celková cena bez DPH (za všechny sazby dohromady) - nastaveuje se v sekci Vypocet "tisnkout_celkem_bd"

7.1.2019, verze 12.5.427

Faktury vydané
- vytvoření akceptačního protokolu z vydané faktury. Musí být samostatná řada "dodacích listů", např. 82.

Faktury přijaté
- příkaz k úhradě podle splatnosti faktur.

 

9.12.2018, verze 12.5.426

Skladové doklady
- tisk mezinárodního nákladního listu.

5.12.2018, verze 12.5.425

Nabídky
- poznámka z nabídy se může přenášet i do dodacího listu.

Objednávky
- v ceníku si můžete pomocí klávesy F5 označit zboží k objednání. Pak lze udělat objednávku z takto označeného zboží.  

21.8.2018, verze 12.5.424

EET
- na straně finanční správy dojde v září 2018 k výměnám certifikátů a ke změně technické specifikace odesílaných/přijímaných zpráv. Proto jsme byli nuceni přistoupit ke změnám v software ABF3 a vytvoření nové verze programu. Tuto novou verzi musíte mít nahranou na vašich počítačích, jinak vám přestane fungovat odesílání zpráv do EET.

15.8.2018, verze 12.5.423

Faktury vydané
- na faktuře se může tisknout QR kód pro platbu. 

12.4.2018, verze 12.5.422

GDPR
- úpravy ve všech modulech pro GDPR. Více podrobností ve samostatné záložce.

25.3.2018, verze 12.5.421

Sklad
- lze přednastavit počet dnů, které se připočítávájí k datumu záruky při příjmu na sklad. Nastavuje se "pocet_dnu_zaruka" v sekci "sklad".

19.3.2018, verze 12.5.420

Faktury vydané
- na faktuře se může tisknout čárový kód čárkami. Nastavuje se "tisknout barcode carkami" v sekci "faktury vydane".

25.2.2018, verze 12.5.419
Skladové doklady

- na faktuře se může tisknout čárový kód čárkami. Nastavuje se "vzdy_skladova_cena_dle_ceniku" v sekci "sklad".

10.2.2018, verze 12.5.418
Počítačová pokladna

Komunikace s centrem pro ISIC karty, načítání a odesílání dat.

30.10.2017, verze 12.5.415
Počítačová pokladna

- na účtence se může tisknou čárový kód "generovat carovy kod" v sekci "paragon".

17.10.2017, verze 12.5.414
Sklad

- při příjmu zboží se skladová cena může nabídnout ta poslední ze skladové karty, nebo vždy vypočítat z nákupní ceny v ceníku. Nastavuje se "vzdy skladovou cenu dle ceniku"

11.10.2017, verze 12.5.413
Sklad

- na skladovém dokladu lze tisknout barcode čárkami "tisknout_barcode_carky".

19.9.2017, verze 12.5.411
Adresář
- Lze nastavit zda se mají při kontrole kreditu kontrolovat pouze nezaplacené faktury po splatnosti (A) nebo všechny nezaplacené faktury (N). Nastavte položku "kredit_po_splatnosti" a "kredit_po_splatnosti_dnu".

Počítačová pokladna
- Po vystavení dodacího listu v počítačové pokladně se může kontrolovat, zda se má ihned vystavit faktura pro zákazníka. Nastavte položku "faktura_ihned" a "faktura_ihned_text".

- Pokud chcete tisnkout na účtence pouze povinné údaje pro eet, nastavte položku "prvni_pouze_eet".

Main
- Každý uživatel ABF3 může mít povolenou maximální % slevu (rabat), který smí dát na doklad. Nastavte položku "max_sleva_uzivatel". 

- Na tiskárnu lze posílat buď každou kopii jako samostatnou úlohu nebo všechny kopie jako jednu úlohu (vhodné pro sešívání kopií). Nastavte položku "typ_kopii".  

28.2.2017, verze 12.5.401
Pokladní kniha

- Lze individuálně nastavit zaokrouhlení pokladních dokladů po číselných řadách. Nastavte položku "Typ_zaokr_pokl11" až "Typ_zaokr_pokl19". Zaokrouhlení na celé Kč =0, zaokrouhlení na dvě desteninná místa, např. pro EUR, =2.

15.2.2017, verze 12.5.400
Počítačová pokladna

- Při ukončení počítačové pokladny se automaticky vytiskne přehled otevřených účtů. Nastavuje se v sekci Kasa1, položka "Konec_kontrola_otevrene".

15.1.2017, verze 12.5.399
Nabídky

- Při vytvoření dodacího listu a faktury z nabídky lze automaticky zapnout zatržítko Vytvořit pokladní doklad, a to podle typu úhrady v firmy v adresáři. Nastavte položku "Pokl_dokl_dle_uhrady".

17.12.2016, verze 12.5.398
Faktury vydané
- Lze  nastavit další text, který se tiskne na faktuře pod tabulkou s rozpisem DPH. Nastavují se položky "Dalsi_text1" až "Dalsi_text5".

- Lze nastavit velikost písma u údajů z EET, které se tisknou na faktuře.

3.11.2016, verze 12.5.397
Počítačová pokladna
Do účtu v rezervacích lze doplnit k názvu položky i číslo účtenky a datum účtenky z pokladny. V sekci "Kasa1", položka "cislo_uctu_do_rezervace".
- Po otevření účtu lze vždy automaticky otevřít okno pro výběr fimy nebo zákazníka zadáním zákaznické karty nebo výběrem z adresáře. V sekci "Kasa1", položka "otevrene_ucty_firma".
- Lze nastavit, že všechny sekce v otevřených účtech jsou stoly. V restauraci je vhodné nastavení A, pak je možné mít otevřené účty pro personál déle a objednávky se tisknou standardně. Položka "vse_sekce_stoly".
- Lze nastavit, zda se má při uzávěrce v restauraci automaticky vynulovat stav prodaných jídek na skladě, i když položka nemá recepturu. Lze použít v případě, že se nevede sklad. Položka "vynulovat_bez_receptur".
- Lze nastavit text, který se tiskne v restauraci na paragonu při markování účtu sebou, když si host jídlo odnáší nebo v případě rozvozu. V sekci "Paragon", položka "nakup_sebou".


 6.9.2016, verze 12.5.393
Počítačová pokladna

- Upozornění na výměnu fakturační adresy a příjemce. V sekci "Adresář" změňte "kasa_upozornit_prijemce".

10.6.2016, verze 12.5.392
Faktury vydané
- Automatické vytváření upomínek nezaplacených faktur a jejich ukládávní do pdf.


23.5.2016, verze 12.5.391
Ceník
- Položky v ceníku se mohou třídit podle vašeho individuálního nastavení. V sekci "Cenik" upravte položku "trideni".
- Určení "Tuzemské měny", v sekci "Main".

12.4.2016, verze 12.5.390
Počítačová pokladna
- Číslo paragonu se může tisknout formou čárového kódu.
- Lze nastavit názvy nadpisů na paragonu.

14.3.2016, verze 12.5.387
Počítačová pokladna
- Vracení zboží. Pokud uživatel nemá právo na storno nebo zadání minusového počtu kusů, pak nemůže udělat ani návrat podle čísla paragonu. Nastavuje se v sekci "Kasa1" položka "povolit_vratit_zbozi".
- Lze nastavit automatický návrat na "tady", při prodeji "tady" / "sebou".
- Na panelu kláves se může barcode zobrazovat tučně.  
- Lze nastavit povinné markování polovičních porcí zvlášť.
- Na účtence se může tisknou číslo stolu tučně, obdobně i na objednávce do kuchyně.
Faktury vydané
- Pouze uživatel se všemi právy smí opravit datum faktury zpětně víc než patnáct dnů. 
Ceník
- K jednotlivých položkám v ceníku si můžete přiřadit samostatnou barvu řádku. Nastavuje se tlačítkem "Barva řádku" v ceníkové kartě.
Adresář
- Funkce na zobrazení všech dodacích adres k dané firmě. Tlačítko "Příjemci" je v adresářové kartě.

3.2.2016, verze 12.5.383
Faktury vydané, Skladové doklady
- Při tisku faktury je možné přejmenovat napdis "Dodací podmínky" podle vašich potřeb.
- Při tisku dodacího listu je možné přejmenovat napdis "Doprava" podle vašich potřeb.
- Při odeslání SMS se do interní poznámky zapisuje datum a čas.

21.1.2016, verze 12.5.381
Faktury vydané
- Při tisku faktury je možné přejmenovat napdis "Faktura číslo" podle vašich potřeb, např. na "Evidenční číslo dokladu".
- Přidaná sestava "odvod DPH rozšířený". V této sestavě jsou doklady roztříděné podle částky přesahující 10.000 Kč a plnění v řežimu přenesení dph jsou zvlášť.  
Faktury přijaté
- Přidaná sestava "odpočet DPH rozšířený". V této sestavě je evidenční číslo a DPPD dodavatele. Doklady s cekovu částkou přesahující 10.000 Kč jsou zvýrazněné.
- Přidaná sestava "odpočet DPH rozšířený 2". V této sestavě je evidenční číslo a DPPD dodavatele a doklady jsou roztříděné podle celkové částky a zvlášť zahraniční a řežim přenesení dph. 

 2.1.2016, verze 12.5.380
Kontrolní hlášení. Od 1.1.2016 se musí v přijatých daňových dokladech zapisovat i evidenční číslo daňového dokladu dodavatele (nemusí být vždy totožné s variabilním symbolem a může obsahovat písmena a jiné znaky) a zadává se i datum zdanitelného plnění dodavatele (DPPD). Tato pole jsme přidali do hlavičky přijatých faktur a exportují se do účetnictví.
Počítačová pokladna
- Po dobu platnosti kontrolního hlášení nelze v počítačové pokladně vystavit pro zákazníka s vyplněným DIČ paragon nad 10tis Kč. Musíte udělat dodací list a fakturu a to z toho důvodu, že se bude tento doklad vykazovat v kontrolním hlášení samostatně.

23.12.2015, verze 12.5.379
Nabídky
- Lze nastavit, do jakého stavu se má dát nabídka po vystavení faktury. 
Počítačová pokladna;
- Při prodeji na pokladně může uživatel s vysokými právy změnit prodejní cenu podle skladové ceny + určité procento. Nastavuje se "povolit_skl_cenu" v sekci Kasa1. Obdobně platí i pro název prodávaného zboží - "povolit_zmenit_nazev". 

14.12.2015, verze 12.5.378
Ceník
- Lze zvětšit výšku názvu skupiny v ceníku. 
- Opravit spojené položky podle souvisejících.

Adresář
- Načítání dat z ARESu - vrací firemní údaje podle IČO. Tuto funkci můžete použít pro prvotní zadání firmy, nebo pro kontrolu stávajících firemních údajů, včetně DIČ.
- Celoroční objednávka - v kartě firmy může být uvedený kód objednávky, který se automaticky ukládá do pole objednávka ve vystavovaných dokladech.

20.11.2015, verze 12.5.374
Faktury vydané;
- Import úhrad zálohových faktur vydaných z datového souboru je rozšířený o automatické vystavení daňového dokladu. 
- Kompletní kopie vydané faktury.

Počítačová pokladna
- Zadávání Menu (složené z jednotlivě prodávaných jídel). Nastavuje se pravým tlačítkem na panelu kláves - Zadat Menu.

16.11.2015, verze 12.5.374
Ceník
- Pro prvotní zadávání dat můžete využít novou funkci pro kopírování více ceníkových položek najednou a navíc s možností úpravy části názvu nebo artiklu. Menu Položka - Kopírovat položky ve skupině. Funkce je určená především pro restaurace, kde na začátku zadáte jen ceníkové položky na nápoje (lahve) a pak je jednoduše zkopírujete do skupiny panáky 0,04, kde upravíte jen prodejní ceny.

Faktury vydané
- Další formulář pro tisk tuzemské faktury v cizí měně, kde je částka k úhradě vyjádřena jako základ v cizí měně a samostatně je uvedeno DPH v Kč.
- V hlavičce faktury je pole pro zaokrouhlení celkové částky k úhradě: 0 - celé Kč, 2 - na haléře, 1 - desetníky. Všechny doklady se zaokrouhlují stejným způsobem podle globálního nastavení, ale pokud potřebujete některé číselné řady zaokrouhlovat jinak, než obvykle (např. zahraniční faktury na haléře), můžete přednastavit různý typ zaokrouhlení pro číselnou řadu. Nastavuje se v Typu faktur.

9.10.2015, verze 12.5.372
Počítačová pokladna
- Na panelu kláves je vidět počet jídel, která jsou uvařená a která zbývají. Zda chcete vidět počet zbývajícich jídel se nastavuje v sekci klavesnice, položky TIMER a ZOBRAZIT_MNOZSTVI.
- Při výdeji jídla v restauraci je možné kontrolovat, zda není překročen počet uvařených jídel. Nastavuje se položka Kontrolovat_min_stav_restaurace v sekci Kasa1. Počáteční stavy uvařených jídel se zadají buď pomocí převodky příjem (hodnota položky A) nebo rovnou v počítačové pokladně (hodnota položky B).  V počítačové pokladně pomocí pravého tlačítka v panelu kláves - Zadat počty porcí.


Skladové doklady
- Při zadávání nového dokladu se v adresáři nabízí dodavatelé za poslední období, které se nastavuje v sekci main položka nabidnout_doklady_zpet _dnu.

19.3.2015, verze 12.5.370
Počítačová pokladna
Nastavuje se položka cena_dealer_dle_kasy.

17.3.2015, verze 12.5.369
Počítačová pokladna
- Při zadání výrobního čísla resp. čísla kuponu se může kontrolovat, zda již takové číslo nebylo zadáno dříve.
Nastavuje se položka kontrola_kuponu.
- Možnost tisknout příjemce na paragonu, když se prodává na základě zakázky v autoservisu nebo internetové objednávky. Nastavuje se v sekci Paragon Tisknout_prijemce.
- Pokud neprodáváte v pokladně na dodací listy, je vhodné skrýt tlačítko NEPLATIT. Nastavuje se položka skryt_neplatit.

3.1.2015, verze 12.5.354
Všechny moduly - Druhá snížená sazba DPH
- V dokladech je možné mít tři platné sazby DPH. Jednu základní, jednu sníženou a jednu druhou sníženou.

Faktury vydané, Nabídky, Sklad
- Pokud vystavujete více než 10tis dokladů v jedné číselné řadě, můžete si nastavit pole Automaticky_blokovat_radu a přechod mezi jednotlivými číselnými řadami bude automatický bez nutnosti opravovat nastavení na každém počítači.

Ukončení podpory verze 3.xxx a přechod na novou verzi 12.5.xxx

V souvislosti se zavedením druhé snížené sazby DPH jsme vytvořili novou verzi programu ABF3 12.5.xxx a rozšířili databázi ABF3.

- Nová verze programu není kompatibilní se stávající databází ABF3, je nutná úprava databáze. Také stará a nová verze programu nejsou vzájemně kompatibilní. Proto se musí nová verze nahrát současně na všechny počítače.

Složitost přechodu na novou verzi programu a databáze závisí na tom, zda používáte e-shop případně replikace dat.

Pro bližší informace nás prosím kontaktujte.

Verze 3.xxx již nebude nadále aktualizovaná.

7.11.2014, verze 3.353
Počítačová pokladna
- Propojení na program Speedbar pro rychlou inventuru baru.

Faktury vydané
- Region z adresáře u zákazníka se může přenášet do faktur, nabídek a dodacích listů.
Sklad
- Vnořené receptury jsou standardně zakázané. Pokud nejste restaurace, můžete je povolit v povolit_vnorene_receptury.

6.10.2014, verze 3.350
Ceník
- Na vybrané regálové cenovky lze tisknout rámeček.

Počítačová pokladna
- Při výdeji jídla v restauraci je možné kontrolovat, zda není překročen počet uvařených jídel. Nastavuje se kontrolovat_min_stav_restaurace v sekci Kasa1. Stavy se nastavují pomocí převodky příjem (hodnota položky A). 

Nabídky
- Při vytváření nabídky se může přenášet z ceníku i pole Typ položky, podle kterého se pak položky v nabídce sčítají. Nastavuje se pridat_typ_polozky.
- Pokud nechcete, aby program upozorňoval při vytváření dodacího listu z nabídky, že položka není na skladě (jde např. o službu), změňte upozornit_nenasel na N.

29.4.2014, verze 3.345
Ceník
- Lze přednastavit základní vyhledávací pole v ceníku - artikl, název, barcode. Nastavuje se položka sloupec.

Počítačová pokladna
- Pokud zákazník platí nákup pomocí bodů ze své zákaznické karty, lze nastavit, aby se vynulovala poskytnutá sleva na nákupu a tedy zákazník dostal normální ceny. Nastavuje se vynulovat_slevu_za_body v sekci Kasa1.

 8.4.2014, verze 3.344
Faktury vydané
- Pokud potřebujete více číselných řad pro doklany o přijaté platbě, je možné nastavit, k jaké řadě zálohové faktury patří jaká řada dokladů o přijaté platbě.Nastavuje se takto: prijeti_platby_fv33=36.
- Při tisku faktury je možné vypnout tisk šedého podkladu u firemních údajů. Nastavuje se tisknout_sedy_podklad.

Počítačová pokladna
- Je možné nastavit, aby se dávala sleva podle počtu prodaných kusů jednoho zboží. Nastavuje se položka sleva_dle_ks v sekci Kasa1 a výše slev je napsaná v souboru Slevy_ks.txt.

Adresář
-  Do pole Týká se v hlavičce dokladu se dává hodnota buď z fakturační nebo z dodací adresy. Nastavuje se položka tyka_se_dle_prijemce.
- Do pole Doprava se bude dávat hodnota z využití, a to z fakturační nebo z dodací adresy (v závislosti na tyka_se_dle_prijemce). Nastavuje se položka vyuziti_do_dopravy.

Faktury přijaté
- Můžete nastavit kontrolu na vyplnění pole objednávka v hlavičce faktury Nastavuje se kontrola_objednavky.
- Lze vypnout kontrolu data zdanitelného plnění. Nastavuje se položka kontrola_zdanitelneho_plneni.

Ceník
- Pokud ceníková položka obsahuje text zde uvedený, tak se kontroluje, zda odpovídá vydávané množství počtu balení. Nastavuje se kontrolovat_baleni_nazev.

Objednávky
- V souvislosti se sestavou Přehled dovozů z objednávek se nastavuje se oznaceni_tisk_dovozy a text_dovozy_firma.

20.1.2014, verze 3.337
Počítačová pokladna
- Lze povolit, zda se může i na položku s tzv. volnou cenou zadat sleva. Nastavuje se v sekci Kasa1, povolit_slevu_volna_cena.
- Další typ platby účtu, a to stravenky. Nadpis se nastavuje v text_stravenky.

Faktury vydané, Faktury přijaté
- Opravné daňové doklady mohou mít svou číselnou řadu, do které se budou automaticky vystavovat. Nastavují se pole opravne_danove_doklady v sekcích FP a FV.

Nabídky
-  Lze zablokovat možnost, aby z nabídky byl vytvořen dodací list v případě, že nejsou všechny položky na skladě. Nastavuje se  vytvorit_castecny_dl na N.

8.12.2013, verze 3.333
Počítačová pokladna
- Lze sloučit uzávěrky z více pokladen dohromady. Pro správnou funkci vyžaduje pečlivé nastavení na jednotlivých počítačích.
Sklad
- Přibyly další stavy dokladů, a to 5-9, které si můžete sami pojmenovat.

15.11.2013, verze 3.329
Faktury vydané
- Možnost posílat SMS automaticky ihned po vystavení faktury zákazníkovi. Zákazník musí mít v Adresáři v poli skupina klíčové slovo SMS. Pokud to je uvedeno u fakturační adresy, tak telefonní číslo, na které se má SMS odeslat, je z pole mobil1 z fakturační adresy.Pokud je skupina SMS uvedena jen u dodací adresy a ne u fakturační, pak je telefonní číslo, na které se má SMS odeslat, z pole mobil1 z dodací adresy.  
Pro aktivaci této funkce se nastavuje se položka automaticky_poslat_sms a cislo_sms v sekci Faktury vydané.

Všechny moduly
- Automatické resetování uživatelského nastavení oken. Je vhodné pokud používáte více monitorů. Nastavuje se v sekci Main, položka resetovat_nastaveni_oken.
         

1.11.2013, verze 3.327
Adresář, Faktury vydané, Nabídky
- Funkce pro odeslání SMS pro vybranou firmu. Je přístupná v menu Nástroje - Odeslat SMS. Texty SMS můžete mít přednastavené vč. řady parametrů (číslo dokladu, částka atd.). Telefonní číslo, na které se má SMS odeslat, je z pole mobil1 z fakturační a případně i dodací adresy.
Nastavuje se v sekci Main, položky sms_povolit, sms_prikaz= a sms_soubor. Musíte mít zpřístupněnou sms bránu od nějakého poskytovatele.

Všechny moduly
- Skrytí ikon - menu Nástroje. Můžete vámi vybrané ikony na konkrétním počítačiskrýt. Zvolte tuto funkci z menu, pak klikejte na ikony, které potřebujete skrýt.Ikony se označí jako zapadlé. Pak znovu zvolte v menu funkci Skrýt/odkrýt.

Počítačová pokladna
- Pokud máte nastavené, že po uzávěrce pokladny zadáváte inventuru, pak lze nověnastavit, aby se v určitou hodinu inventura sama vynulovala. Nastavuje se v sekciKasa1, položka Vynulovat_inventuru_hodiny.

21.9.2013, verze 3.322
Počítačová pokladna
- Změny v pravidlech pro stornování účtu. Stornovat položku je možné pouze v rozmarkovaném účtu. Jinak se musí stornovat celý účet. Tlačítko Znovu namarkovat nabízí možnost, zda se má zboží namarkovat za stejné ceny a na stejnou zákaznickou kartu jako při předchozím markování.
- Karta iBOD a možnost sbírání bodů v rámci tohoto systému při prodeji na pokladně.

 

 
Partneři
 
Společnost
Navigace
ABF3.CZ © 2015 - všechna práva vyhrazena
tel: + 420 603 457 707 | email: jiri.suchanek@abf3.cz