Elektronická evidence tržeb

Co je EET?

Každá tržba uskutečněná v hotovosti, platební kartou, stravenkami apod. se musí posílat on-line na server Finanční správy, který její přijetí potvrdí a pošle zpět FIK (fiskální identifikační kód). Tento kód je třeba vytisknout na účtence pro zákazníka.

Datovou zprávu o evidované tržbě musíte odeslat správci daně (až na výjimky) nejpozději při jejím uskutečnění.

 EET se bude týkat:
- od 1. prosince 2016 oblasti ubytování, stavování a pohostinství,
- od 1. března 2017 pak také maloobchodů a velkoobchodů,
- od 1. května 2020 ostatní činnosti.

Oficiální informace od Finanční správy týkající se EET http://www.etrzby.cz/

 

Co budete potřebovat?

1. aktualizovanou verzi programu ABF3, rozšíření databáze o možnost posílání dat na server Finanční správy, instalace prostředí JAVA,

2. upgrade databáze Sybase SQL Anywhere na verzi 16,

3. číslo provozovny a certifikát, který získáte u správce daně. Oficiální postup od Finanční správy je popsaný zde: http://www.etrzby.cz/cs/novinky_od-zari-podnikatele-zahaji-prvni-kroky-k-evidenci-trzeb 

4. spolehlivé připojení k internetu. Pokud to není ve vaší provozovně možné, požádejte správce daně o tzv. zjednodušený režim tržby

Body 1. a 2.. zajistíme my v rámci upgrade programu.

 

Podrobný postup

Nejrve musíte požádat správce daně o přístupové údaje (jméno a heslo), které slouží k přihlášení do webové aplikace Elektronická evidence tržeb.

Pokud máte datovou schránku, použijte elektronický formulář "Žádost o autentizační údaje do EET", který lze odeslat přes datovou schránku. Tento formulář najdete na Daňovém portálu http://adisdpr.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_pub/eet/eet_sluzby.faces. Pokud jste nikdy nepracovali s Daňovým portálem, doporučujeme požádat o pomoc účetní, kteří mají s vyplňováním formulářů daňové správy již zkušenosti. Můžeme Vám v tomto ohledu také nabídnout pomoc. Přístupové údaje obdržíte do své datové schránky.

Pokud nemáte datovou schránku, musíte osobně zajít na jakýkoli finanční úřad, kde tyto přístupové údaje získáte v zapečetěné obálce.

 

Pomocí autentizačních údajů se přihlásíte do webové aplikace Elektronická evidence tržeb

Tuto aplikaci najdete kliknutím na Správa údajů evidence tržeb http://adisdpr.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_pub/eet/eet_sluzby.faces.

1. Po přihlášení zadáte seznam všech svých provozoven, vč. www stránek e-shopu. Pro každou provozovnu vám bude správcem daně přiděleno její identifikační číslo. Toto číslo si poznamenejte. Bude potřeba při nastavení ABF3.

2. Po zadání provozoven klikněte na odkaz Certifikáty a dále "Vytvořit žádost v prohlížeči". Budete vyzváni k zadání hesla k certifikátu. Toto heslo si dobře zapamatujte, bude potřeba při nastavení ABF3. Po kliknutí na tlačítko "Odeslat" je certifikát vygenerován.

3. Ihned po vygenerování certifikátu je třeba tlačítkem "Vytvořit exportní soubor" nechat soubor vyexportovat do souboru "seriové_číslo.p12".  Později již nelze certifikát stáhnout v této podobě (*.p12), kterou potřebujeme pro ABF3.

Soubor s certifikátem se uloží do "stažených souborů" ve Windows na vašem počítači. Odtud soubor uložte buď na server do složky ABF3 nebo na USB disk. V nastavení ABF3 pak zadáte cestu, kde je certifikát uložený.

Můžete mít jeden certifikát pro celou svou firmu, nebo samostatné pro každou provozovnu.

Jakmile budete mít k dispozici certifikát a čísla provozoven nebo alespoň autentizační údaje, můžeme pokračovat v instalaci a nastavení ABF3 pro odesílání dat do EET.

 

Finanční správa zveřejnila 31.8.2016 podrobnou metodiku k EET http://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy/Metodika-k-evidenci-trzeb_v1.0.pdf. Tato metodika je určená pro potřeby subjektů evidence tržeb i pro správce daně.

 

V provozovně, u pokladního místa, musíte umístit viditelné a čitelné informační oznámení

text ve znění „Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně on-line; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“, eviduje-li poplatník v daném pokladním místě tržby v běžném režimu,


text ve znění „Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů.“, eviduje-li poplatník v daném pokladním místě tržby ve zjednodušeném režimu.

 

 

Cena za upgrade programů a databáze

Ceny za jeden počítač 

Upgrade ABF3 pro EET z verze 12.5 (od 1.1.2015)            

 3.000 Kč   

Upgrade ABF3 pro EET z verze 3.x (do r. 2014 vč.)

 4.500 Kč

Upgrade databáze na verzi Sybase SQL Anywhere 16 (z verze 9 nebo 5)    

 3.000 Kč

Práce spojené s instalací, nastavením, rozšířením databáze nebo kompletním převedením dat do nové databáze se platí dle skutečného času.

 

 

 

Na straně finanční správy dojde v září 2018 k výměnám certifikátů a ke změně technické specifikace přijímaných zpráv.

Vzhledem k nařízení Evropské Unie „eIDAS“ účinném od 20. 9. 2018 dojde k výměně podpisového certifikátu EET na straně Finanční správy. Podpisovým certifikátem jsou systémem EET podepisovány potvrzovací datové zprávy s FIK.

Podpisový certifikát bude vyměněn:

8. 8. 2018 v prostředí Playground a 19. 9. 2018 v produkčním prostředí.

V souladu s eIDAS a doprovodnými zákony bude současný podpis kvalifikovaným systémovým certifkátem nahrazen za „zaručenou elektronickou pečeť založenou na kvalifikovaném certifikátu pro elektronickou pečeť“.

Na základě testování jsme zjistili, že se také změnily technické parametry potvrzovací datové zprávy s FIK a všechny verze ABF3 s datumem vydání menším než 21. 8. 2018 tuto zprávu nepřijmou a nebude tedy možné tisknout FIK na účtence a dále posílat data na portál EET finanční správy.

  

Aktuální verze ABF3 č. 424 z 23. 8. 2018 je už připravena na nový certifikát a potvrzovací zprávy přijímá.

 

Postup pro zprovoznění nové verze ABF3: 

Stáhněte novou verzi buď pomocí programu ftpsynch.bat nebo zkopírujte programy z ftp://ftp.goodtime.cz (přihlašovací jméno: abf3, heslo abf3) ze složky abf3_16 do složky c:\abf3 (přepište vše).

Po spuštění programu otevřete Správce systému, v menu vyberte Nastavení EET a klikněte na tlačítko "Změna funkce 21. 8. 2018" viz obrázek. Tím se provede další úprava v databázi a budete moci normálně pracovat. Tuto úpravu stačí udělat na jednom počítači, nemusíte ji dělat na každém počítači v síti.

Poplatek za novou verzi je za firmu bez ohledu na počet počítačů:

 - nová verze pokud máte aktivní službu Upgrade 2018: zdarma

 - nová verze pokud máte letos zakoupenou verzi pro GDPR: 800,- Kč bez DPH

 - nová verze bez služby Upgrade 2018: 2500,- Kč bez DPH

 - případně příplatek za každou replikovanou pobočku používající EET:  300,- Kč bez DPH

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Partneři
 
Společnost
Navigace
ABF3.CZ © 2015 - všechna práva vyhrazena
tel: + 420 603 457 707 | email: jiri.suchanek@abf3.cz